הקטנוע גדל בנפח
האיקסמקס 250, הקטנוע הפופולרי של ימאהה, גדל בנפח. החברה מודיעה שהחל ממרץ 2017 יחל בשיווק דגם חדש – איקסמקס 300 – שיחליף את ה-250 הוותיק.
לאיקסמקס 300 מנוע חדש, גדול יותר בקוטר הצילינדר ובמהלך הבוכנה משל דגם ה-250. הוא מפיק 28 כ"ס, והוא בעל מערכת קירור נוזל ומערכת הזרקה מודרנית התואמת לתקנות יורו 4. כמה מודרנית? ובכן, האיקסמקס 300 מצויד במערכת בקרת החלקה לגלגל האחורי כסטנדרט.
השלדה דומה למדי לזו של האיקסמקס 250 היוצא, אולם הטלסקופים הקדמיים נתמכים כעת על-ידי צמד משולשי היגוי במקום אחד, מה שאומר פידבק טוב יותר והתנהגות ספורטיבית משופרת. בימאהה שמים דגש מיוחד על העיצוב, ומקרבים את האיקסמקס במראהו לטימקס 530 האייקוני, וזאת על מנת ליצור זיקה עמוקה בין משפחת הדגמים. הקווים הכלליים נשענים על אלו של ה-250, אולם ה-300 מקבל מתיחת פנים עיצובית, שכאמור מקרבת אותו למראהו של הטימקס.
השלדה דומה למדי לזו של האיקסמקס 250 היוצא
מה עוד חדש? יש פנסי LED, יש מפתח KEYLESS שמאפשר להתניע על-ידי קרבה לקטנוע בלבד – ללא הכנסת המפתח למתג ההתנעה, יש שקע USB בתא הכפפות, ויש לוח שעונים חדש בהשראת הטימקס, הניתן לשליטה מבית המתגים השמאלי. האיקסמקס 300 יוצג בתערוכת מילאנו הקרובה שתיפתח ב-8.11, והשיווק באירופה, ובכלל זה בישראל, יחל במרץ 2017.
חשוב לציין שבעוד באירופה קטנועי ה-300-350 סמ"ק החליפו את קטגוריית ה-250 סמ"ק, כאן בארץ קטנועי ה-250 סמ"ק הם הפופולריים ביותר – בגלל מדרגת הביטוח שמקפיצה את המחיר בלמעלה מ-1,000 ש"ח בין 250 סמ"ק לבין נפח גבוה יותר. מ'מטרו', יבואני ימאהה לישראל, נמסר כי לפחות לשנה הקרובה, כלומר עד סוף 2017, יהיה מלאי זמין של איקסמקס 250 במקביל לאיקסמקס 300 שיגיע במרץ.
יש מפתח KEYLESS שמאפשר להתניע על-ידי קרבה לקטנוע בלבד