סגור

הונדה נכנסת לעולם של 11 מהירויות

נכנסים לעידן חדש: יצרנית הרכב רשמה פטנט עם מספר שיא של הילוכים ומצמד משולש

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016
חתיכת מכונה, הונדה

 
כשיצרנית המכוניות הצרפתית רנו הציגה כסטנדרט תיבות הילוכים עם 5 מהירויות, הכתובת "חמישה הילוכים" התנוססה על זנב המכוניות שלה כחידוש עולמי מסעיר. כל אחד רצה להרגיש את ההילוך החמישי שנועד בסך הכל לסייע למכונית לשייט ולחסוך בדלק, אבל סיפק את היצר המוטורי ואת האפשרות להתאים את הכוח של המנוע למהירות הנסיעה ולשחק קצת בין הילוכים ולחוש כמו נהג מירוצים.
 
כיום, לא תמצאו יצרן רכב אחד שמציג מכוניות רק עם 5 מהירויות. מרצדס כבר נמצאת בעולם של 9 הילוכים ואילו פורד דילגה יחד עם שברולט לעולם של 10 מהירויות. כעת מדווחים ממשרד הפטנטים של יפן כי הונדה רשמה פטנט על תיבת הילוכים עם 11 מהירויות ומצמד משולש.
 
המטרה של המצמד הזה היא לאפשר דילוג בין ההילוכים מבלי לאבד כוח ולבזבז דלק יקר ולפתור את הבעיה הקיימת בענייןזה בתיבות ההילוכים כפולות המצמדים. למעשה, זהו עיבוד מתקדם של התיבה הרציפה של הונדה הידועה בשם CVT. 
 
כלי תחבורה כבדים כבר מזמן משתמשים בתיבות מרובות הילוכים כחלק מסגנון הנהיגה בהם שמחייב טיפוס בין ההילוכים בשיטת "חצי הילוך" שסוגרת את הפער ולא מאפשרת למשאיות למשל לאבד מומנטום. לא ברור בשלב זה האם הונדה תטמיע את המערכת בדגמים שלה בעתיד, אבל הפטנט כבר רשום על כל מקרה. תכנית הטלוויזיה "הילוך חמישי" תצטרך כנראה גם היא לקבל רענון במיתוג שלה, כי חמישה הילוכים זה באמת שייך להיסטוריה.
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם