סגור

אנחנו התרשמנו: סוזוקי GSX-S1000 במבחן

מנוע חזק ומחיר טוב. על האופנוע המושלם ליום יום ולפנאי עבורכם

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 26.10.2016

(צילום: אסף רחמים)

 
קטגוריית הסופר-נייקדים, או ה'סטריטפייטרים' – אופנועי ספורט גדולים ועירומים עם כידון שטוח ותנוחת רכיבה זקופה, הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. היצרניות האירופאיות מכתיבות את הטון עם כלים חזקים, חדים, ביצועיסטים ושופעי אלקטרוניקה, והיצרניות היפניות בחרו עד לא מזמן בקו רך יותר – אופנועים טובים ויעילים, אבל הרבה פחות מרגשים, אבל לאחרונה מסתמנת מגמה של שינוי.
 
על הימאהה MT-10 כבר כתבנו שהוא היפני הכי אירופאי שיש, ועכשיו מצטרף אופנוע יפני נוסף – ה-GSX-S1000 של סוזוקי, או בקצרה – ג'יקסס 1000. למעשה האופנוע הזה הוצג לפני כמעט שנתיים וכבר שנה שהוא בארץ, אבל רק לאחרונה הופשר כלי לנסיעות מבחן, אז לקחנו אותו לרכיבת התרשמות.
 
בלבו של הג'יקסס מנוע הליטר 4 צילינדרים של אופנוע הספורט של סוזוקי – ה-GSX-R1000 של 2005. זהו מנוע חזק מאוד, גמיש ומעט מחוספס, ולמרות תקנות יורו 4 שחונקות לנו את האגזוזים – יש לו סאונד בשרני, ג'יקסרי למהדרין. כזה שעושה נעים באוזן. הוא מפיק 142 כוחות סוס שמגיעים בצרחה אופיינית ל-4 צילינדרים, אבל העניין שהפתיע אותנו יותר הוא הגמישות. בהילוך שישי למשל, על סל"ד סרק ב-28 קמ"ש, כשפותחים פול גז הג'יקסס מושך חזק והחלטי עד אותה הצרחה שמטיסה את האופנוע קדימה בתאוצה שמאיימת להשאיר את המוח מאחור.
 

(צילום: אסף רחמים)

(צילום: אסף רחמים)

(צילום: אסף רחמים)

 
גם בסעיפי ההתנהגות הג'יקסס מצטיין. הבולמים שלו ספורטיביים וקשיחים, מיועדים לעומסים גבוהים, אבל מסתדרים מצוין גם עם אספלט ישראלי טיפוסי ברכיבה מנהלתית. ההיגוי החלטי בזכות הכידון הרחב, והיציבות טובה מאוד. בשילוב המנוע המיוחד מתקבלת מכונה מאוד מהנה לכבישים מפותלים – צפופים או פתוחים.
 
אחת התחושות שאהבנו יותר היא ה'דחיסות' של האופנוע. המנוע, השלדה הראשית ומיכל הדלק גדולים, אבל הקצוות – יחידת הפנס הקדמי והזנב – קטנים, מה שנותן תחושה סטריטפייטרית אותנטית וקרבית. לרוכב הוא נוח למדי, גם בגלל המושב הסביר יחסית וגם בזכות תנוחת הרכיבה הזקופה, אבל למורכבת הקבועה שלנו – פחות. מושב המורכבת קשיח ומחליק, ויותר מדי פעמים היא מצאה את עצמה נמרחת על הרוכב. אם היא בכושר רכיבה גבוה ומוכנה לסבול את זה – היא תהנה גם כן מחוויית רכיבה ספורטיבית ומיוחדת.
 
מבחינת אלקטרוניקה, הג'יקסס מציע מערכת ABS טובה, שכמו אצל כל היפנים לא ניתנת לניתוק, ומערכת בקרת החלקה בעלת 3 מצבי התערבות וניתוק לחובבי הווילי'ז. לוח השעונים מצידו קטן, דחוס, ומציע תצוגת הילוך נבחר ומחשב דרך בסיסי. פחות מהמקובל אבל בהחלט סביר.
 
הג'יקסס 1000 כאמור נכנס לקטגוריה חמה. בשנים שבהם אופנועי הספורט הופכים לממוקדי מסלול וכתוצאה מכך הולכים ונעלמים, אופנועי הסופר-נייקד, יחד עם קטגוריית האדוונצ'רים הגדולים, תופסים את מקומם כרבי-מכר. בקטגוריה הזו הג'יקסס נמצא במקום טוב באמצע. הוא מציע יותר מהקוואסאקי ומההונדה המיושנים יחסית ופחות מהימאהה MT-10 החדש והמודרני. גם המחיר בול באמצע – 89,950 ש"ח הוא עולה, ובמחיר הזה מקבלים יופי של אופנוע, ליום-יום ולפנאי.
 
http://fullgaz.co.il/

 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם