סגור

ג'יפ, קרייזלר ואינפיניטי נקראות לתיקונים במוסך

מבול של קריאות לתיקון: עדכוני תוכנה יביאו לשינוי גדול במכוניות היוקרתיות. בין היתר: בתיבות ההילוכים, החלפת משאבת שמן של מערכת ההילוכים בג'יפ/קרייזלר ותיקון חיישן זיהוי נוסע במושב הקדמי באינפיניטי

  • בועז קורפל

  • 08.11.2016

(צילום: יצרן)

זה תמיד נופל למקום הזה שבו אתה לא יודע אם להיות שמח או עצוב. כלומר, מכתב שמגיע בדואר מהיבואן של המכונית שלך או ממשרד התחבורה, אף פעם לא יכול לבשר על משהו טוב. יחד עם זאת, כאשר יצרניות הרכב מזהות תקלות עוד בטרם התרחשו בעיות וחס וחלילה אסונות, אז כדאי לישון בראש קצת יותר שקט בידיעה שיש מי שמפקח על העניינים (למעט מקרים שבהם אתה נוסע במכונית שהגיעה ארצה ביבוא אישי מיד שנייה ואז מצבך לא מזהיר כי משרד התחבורה והיבואנים גוררים רגליים).
 
חברת מכשירי תנועה יבואנית מכוניות מתוצרת ג'יפ וקרייזלר לישראל פרסמה לא פחות מארבע קריאות לתיקון חוזר בדגמי ג'יפ צ'ירוקי וגראנד צ'ירוקי ובדגמי ג'יפ וויאג'ר וגם בקרייזלר C300. מהות הקריאה היא עדכוני תוכנה בתיבות ההילוכים של דגמי גראנד צ'ירוקי משנים 2014-2015, עדכוני תוכנה בתיבות ההילוכים של קריזלר C300 משנים 2012-2014, החלפת משאבת שמן בתיבות ההילוכים של ג'יפ וויאג'ר משנים 2015-2016 וגם התקנת מגן בבתי הגלגלים בג'יפ צ'ירוקי משנים 2014-2016.
 

(צילום: יצרן)

 
גם חברת קרסו, יבואנית אינפיניטי לישראל פרסמה ב-24 השעות האחרונות קריאה לתיקון למכוניות מדגם QX 60 שיוצרו בין התאריכים נובמבר 2013 עד דצמבר 2015 והיא קוראת ל-109 בעלי מכוניות בישראל להתייצב במוסכיה להחלפת יחידת בקרה אלקטרונית שתפקידה לזהות נוכחות נוסע במושב לצד הנהג ולאפשר למנגנון כרית האוויר לפעול בעת הצורך. אינפיניטי זיהתה כי במקרים מסויימים הנוסע "נעלם" מעיני המערכת ולפיכך במקרה של תאונה הכרית לא תופעל בצד שלצד הנהג בלבד.
 
בחברת מכשירי תנועה לא פרסמו בכמה מכוניות מדובר בסך הכל וההנחה היא כי מדובר במספרים קטנים באופן יחסי. חשוב להדגיש כי עד עתה לא דווחה שום תקלה או תאונה מכל הדגמים הנ"ל וההמלצה היא לגשת מיד למרכז השירות של היבואן עם קבלת הפנייה בדואר. כל הוצאות התיקון חלות על היבואן ויש לוודא שהתיקון יוזן למערכת של משרד הרישוי (באחריות מרכז השירות) אחרת המכונית לא תוכל לעבור מבחן רישוי שנתי (טסט) ולא ניתן יהיה להעביר בעלות עליה בדואר.
 
זה המקום להזכיר כי קיימת אוכלוסיה גדולה של רוכשי מכוניות משומשות ביבוא אישי שנעות בכבישי הארץ והקריאות לתיקון עבורן מפורסמות בחו"ל כי משרד התחבורה לא מקושר לסוכנויות הרכב בארה"ב, אירופה או באסיה. משרד התחבורה מחייב בחוק את יבואני הרכב לבצע קריאה לתיקון גם במכוניות שלא נרכשו דרך היבוא הרגיל לישראל אולם במקרים כאלה כאשר מתפרסמת קריאה לתיקון, היבואן זקוק לזמן התארגנות ארוך מאוד והשגת חלקים שאינם בנמצא בישראל לצורך ביצוע התיקון. במקרים רבים זה לא קריטי ואפשר לחכות עד להגעת החלקים ארצה, אולם ישנם מקרים שהנהגים צריכים להיות מודעים הרבה יותר ולא להרפות בעניין עד שמכוניתם תתוקן.
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם