סגור

עוד שיפור לקסדה: סתם גימיק או שיפור טכנולוגי?

השימוש ב-HUD לרוכבי האופנוע עדיין לא הפך לנורמה. מדוע זה קרה?

  • בועז קורפל

  • 08.11.2016
לא טכנולוגיה חדשה, אבל עוד שיפור

 
פיתוח חדש מגיע מפולין עבור רוכבי האופנועים בדמות תצוגה עילית של מידע המופיע בזווית העין וחוסך מהרוכב להסיט את מבטו ללוח המחוונים של האופנוע והוא ניתן להתקנה בכל סוגי הקסדות. לא מדובר בפריצת דרך ראשונית אלא בעוד פיתוח שמגיע מסדנת טכנולוגיה מפולין שמשתמשת בפריזמה קטנה המותקנת בזווית הקסדה ואליה מוקרנים באמצעות בלו טות' נתוני האופנוע ונתונים נוספים למשך 12 שעות באמצעות סוללה.
 
אחרי ש-BMW כבר הראתה פיתוח שכזה בעבר וגם חברת סקאלי הציגה את הפיתוח שלה, כעת מגיעה סדנת Seemore (לראות יותר) ומאפשרת לרוכבים לקבל גם נתוני דרך של מערכת ניווט לוויני וגם דיווחים על עומסי תנועה שמגיעים ישירות מהטלפון החכם של הרוכב שמחובר לאפליקציות המתאימות (WAZE). הפיתוח סביב המוצר מגיע רחוק כאשר הסדנה מציעה אפשרות קישוריות לרוכבים להעברת מידע על נוכחות באזורים בהם הם רוכבים בסמוך וגם אפשרות למצלמה אחורית בתוספת מחיר.
 
הדילמה: אין ספק כי במכוניות מדובר באביזר חשוב המאפשר לנהג להשאיר את המבט על הכביש ולא לחפש את נתוני הנסיעה ואת הפרטים של הניווט או תחנת הרדיו שאליה הוא מאזין אולם יש הטוענים כי במקרה של רוכבי אופנוע, מדובר בהסחת דעת שעלולה לפגוע יותר מאשר להועיל. זה המקום לציין כי הפיתוחים מחייבים אישור מכוני בטיחות בכל מדינה שאליה הם מגיעים וכי הבחירה להשתמש בהם היא של הרוכבים בלבד ואף ניתן לנתק את השימוש בכל פעם ולהפעילו על פי הצורך.
 
לא מקובל אצל רוכבי האופנועים

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם