סגור

יתפלל לשמיים: לורנזו רוצה להתקרב לפסגה

מוטו GP: עם פער עצום ממרקז, תנאי מזג האוויר במירוץ סילברסטון יהיו גורליים עבור רוכבי ימאהה

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016
לורנזו. הגשם משמעותי עבורו

(צילום: Getty)


 
ביום ראשון הקרוב יסתיים השליש השני של עונת 2016 באליפות העולם למירוצי אופנועים במירוץ שיתקיים בסילברסטון שבאנגליה. אחרי שני שלישים מאוד מפתיעים בהם שלושה רוכבים השיגו ניצחונות בכורה, המירוץ ביום ראשון עשוי לחרוץ גורלות, כשהגשם צפוי להיות גורם שישפיע על הבדלי היכולת בין הטוענים לכתר.
 
מארק מרקז הספרדי, שזכה פעמיים באליפות העולם בקטגורייה הבכירה, שומר עד כה על פער בן יותר מ-50 נקודות משני רוכבי מפעל ימאהה, ולנטינו רוסי וחורחה לורנזו, שמחזיקים יחדיו ב-10 אליפויות עולם בקטגורייה הבכירה אך לא מצליחים לסגור את הפער שפתח העילוי מבית הונדה.
 
הספרדי מבין לאן נושבת הרוח במשרדי ימאהה אך הוא מבחינתו ממוקד מטרה ורוצה לנצח את המירוץ בסילברסטון כפי שעשה שלוש פעמים בעבר. לספרדי יש את האופנוע הטוב ביותר לביצוע המשימה ואת המוטיבציה הגבוהה להוכיח שהוא עדיין אלוף העולם. למרות זאת, הוא יודע שכאשר יש ללורנזו את התנאים הנכונים הוא בלתי ניתן לעצירה ולכן ייתכן שבתנאי מזג אוויר מסויימים, מרקז ירכב דווקא במגמת צמצום נזקים.
 
מרקז. ישמור על הפער העצום?

(צילום: Getty)

 
לחורחה לורנזו מערכת בקרת אחיזה אחידה ופחות יעילה מהמערכת המקורית של ימאהה, שמקשה עליו מאוד למצוא את מקומו בחבורת החוד. לאלוף המכהן אמנם כבר שלושה ניצחונות העונה, אך רק הופעת פודיום אחת בחמשת המירוצים האחרונים שדירדרו אותו למקום השלישי בטבלת האליפות, מרחק 59 נקודות ממרקז. 
 
תחזית מזג האוויר מציינת סיכוי של 30% לתחילת גשם בסמוך למועד הזינוק. בכל אופן, לא משנה על אילו צמיגים יהמר לורנזו, אם לא יוכל להעמיס משקל על הגלגל הקדמי תוך כדי שמירה על מהירות פניה גבוהה במסלול הרטוב, המירוץ שלו אבוד. מנגד, אם השמיים יזרחו ויאירו פניהם, סביר להניח שישאיר לרוסי, מרקז ורוכבי דוקאטי להשתרך אחריו ולהיאבק רק על המקום השני.
 
לורנזו. יקווה למסלול יבש

(צילום: Getty)

 
גם החיים של ולנטינו רוסי לא היו קלים במירוצים האחרונים, אך בניגוד לחברו בימאהה, מדובר יותר בטעויות רוכב מאשר בחוסר יכולת. יתרה מזאת, האיטלקי נראה מהיר יותר על המסלול ביחס לחמשת השנים האחרונות שלו. הוא מקפיד לזנק מהשורה הראשונה, מתברג בחבורת החוד ובשני המירוצים האחרונים אף גבר על מרקז וצמצם את הפער. 
 
על אף שמדובר במרחק של 53 נקודות ממרקז, רוסי כבר הוכיח פעמים רבות בעבר שהוא מסוגל לחזור מהבלתי אפשרי, כך שאיש לא יאמר כי אין לאיטלקי סיכוי לזכות באליפות. במבחן הפרטי האחרון של ימאהה, הוא בחן שלדה חדשה ל-M1 של העונה הבאה, כזו שמתאימה יותר לצמיגי המישלין ולסגנון הרכיבה שלו. רוסי הביע שביעות רצון מהשילדה החדשה ויבקש אישור להשתמש בה כבר העונה, אולי אפילו ביום ראשון.
 
רוסי. אל תספידו אותו מוקדם מדי

(צילום: Getty)

 
במקרה של מסלול גשום אנו עשויים לראות את רוכבי הדוקאטי מעורבים בחבורת החוד. גם קבוצת לווין יכולה להתברג בחוד בעזרת הרוכב קאל קראצ'לו, שכבר זכה להמר נכון על צמיגי גשם קשים וניצח את המירוץ הגשום האחרון בברנו. בקבוצת ימאהה טק 3, בראדלי סמית' נפצע ויוחלף על ידי אלכס לואס, רוכב הסופרבייק ואחיו של סאם לואס, אלוף הסופרספורט לשעבר ורוכב Moto2 כיום.
 
קראצ'לו. הגשם שוב יאיר פנים?

(צילום: Getty)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם