סגור

מהפכה שקטה: פריצת דרך טכנולוגית באפל

החברה פועלת להוזיל את מחירי המכוניות החשמליות באופן דרמטי

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016
המהפכה בדרך?

(צילום: Getty)

 
אחד המכשולים העומדים בפני הפיכת המכונית החשמלית ללהיט מכירות טמון בשני היבטים. בהיבט הראשון, עלויות הייצור הגבוהות של הסלולות שהופכות את המכוניות הללו ללא משתלמות כלכלית ומי שבעיקר קונה אותן הם אנשים בעלי מודעות סביבתית מפותחת או אלו הגרים ומשתמשים במכונית בתוך המטרופולין.
 
בהיבט השני נמצא טווח הנסיעה שאומנם השתפר פלאים בשנים האחרונות, אך הוא עדיין לא מספיק ע"מ לגמוע מרחקים גדולים כפי שמכונית קונבצניונאלית בעלת מנוע בעירה רגיל יודעת לעשות.
 

(צילום: Getty)

 
כעת נדמה כי שתי הבעיות השזורות האחת בשניה צפויות למצוא פתרון שבא מכיוונה של ענקית הטכנולוגיה אפל המפתחת בשנים האחרונות מכונית אוטונומית משלה תחת השם "פרוייקט טיטאן". מדיווח של ה- Business Inside עולה כי אפל חתמה על הסכם עם חברה דרום קוריאנית על פיתוח סוללות ליתיום איון חלולות כאשר גודל החלל הוא בקוטר של כמה ס"מ בודדים בלבד.
 
רגע לפני שנסביר מה היתרון בשיטה החדשה נספר כי סוללות ליתיום איון מתחממות מהאמצע וזקוקות למערכות קירור המוסיפות למשקל המכונית וגם למחירה. הטכנולוגיה של החברה הדרום קוראנית פוטרת את הצורך במערכות קירור יקרות שכן האוויר הזורם בחופשיות לכל היקף הסוללה מספיק לקירורה.
 
החוזה בין שתי החברות הוא לוט בערפל ומרופד בערימות של ניירות והסכמי סודיות, אך לאחרונה הוגשה בקשה באירופה לפטנט של חברת Orange Power הקוריאנית המונה רק כ-33 עובדים בלבד ועל פי הערכות החברות צפויות לצאת עם מוצר לשוק כבר בשנת 2019.
 

(צילום: Getty)

(צילום: Getty)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם