סגור

מזדה מסירה את הכפפות לפני קיץ לוהט

שנת 2017 תהיה שנת מפנה גדולה במזדה והאיתותים מגיעים עכשיו

  • בועז קורפל

  • 07.11.2016

(צילום: יצרן)

 
מתחשמלים ומתחדשים
רוח חדשה ועוצמתית נושבת בתקופה האחרונה בחברת דלק מוטורס המייבאת ארצה את מותגי פורד, מזדה, ב.מ.וו ומיני. שניים מתוך ארבעת המותגים הללו עוברים ויעברו במהלך השנה הקרובה תהליכים מעניינים שישפיעו בוודאות על שוק הרכב הישראלי כולו בשנים הקרובות, והשינויים יהיו בכמה קטגוריות.
 
לאחרונה התבשרנו כי ב.מ.וו הנחיתה כאן שורה של דגמים היברידיים וחשמליים ולדברי החברה, מדובר בהנחת תשתית לדגמים נוספים בעתיד מכל המותגים כאשר בהיבט דגמי היוקרה, מיני תוכל להגיע לכאן עם הפלאג אין הייבריד שלה אף היא. אולם, השינויים המשמעותיים ביותר שיחולו כאן בתוך שנה ולהם פוטנציאל השפעה גדול יותר על שוק הרכב יגיעו מהכיוון של מזדה שתרשום שנה מסעירה עם מתיחות פנים, דגמים חדשים לרבות ג'יפון חדש שחסר מאוד למזדה במגוון הדגמים שלה בישראל.
 
חרקירי מסחרי
שיווק של מכונית הוא תהליך ארוך ומייגע שכולל עשרות רבות של אנשים ששותפים לו. החל מתהליך התקינה ועד לתהליך המכירה והתדמית שלה בשוק. כולנו זוכרים את השנים שבהם מזדה כיכבה במכירות והמכוניות שהגיעו לכאן אחרי מלחמת המפרץ הראשונה הפכו ללהיט. מאז ועד היום חלו כמה שינויים והתהילה השיווקית הלכה למקום אחר חרף העובדה שהמכונית של מזדה השתפרו, השתכללו, הפכו לחסכוניות ובטוחות יותר.
 
אבל משהו בכל זאת קרה ואנשי מזדה חיפשו את התשובות בדיוק במקומות שבו הן נמצאות, אצל קהל הנהגים בישראל. במהלך אמיץ שנמשך חודשים רבים, ליקטו אנשי מזדה את תגובות הקהל ואת הביקורות שפורסמו בכל פינה וכאשר כל המידע היה בידיהם הם ישבו לנתח אותו בניסיון להבין היכן המותג "הלך לאיבוד" ומה הסיבות לירידה שלו במכירות בהשוואה ליריבים מקוריאה ואירופה. התגובות והביקורות לא תמיד נעמו לאוזן ובכל זאת הפרטים נלמדו ובמזדה הכינו תשובה שלדעתם תיצור נקודת מפנה.
 

(צילום: יצרן)

 
תכנית קרב מלאה
על מנת לחזור לימים ההם, הבינו במזדה שהמותג חייב להיפטר מהשיוך האוטומאטי לעולם הליסינג של המזדה 3 שהיא אחת הכוכבות שלו. זה לא שדלק מוטורס לא תציע מכוניות לחברות הליסינג ותכרות את אחד הענפים החשובים עליו היא יושבת, אבל השיוך האוטומאטי הזה של מכונית יעילה וחסכונית בלי ריגוש ושאר רוח, זה מה שמזדה מבקשת לשנות.
 
המיאטה הנהדרת שהגיעה לכאן לפני שנה לא מספיקה. המחיר שלה גבוה ורחוק מהישג ידם של נהגים רבים והיא רחוקה מלהיות עממית למרות שבארה"ב המחיר שלה בהחלט בר השגה. בעתיד עשויים בחברת סמל"ת להביא את האברט ספיידר שהיא האחות התאומה שלה וזה עלול להקהות גם את העוקץ הזה ובמזדה הבינו שמנת השמחה והשינוי שיש במיאטה החדשה רחוקה מלהספיק.
 
קמפיין מושקע וגשם של מכוניות 
הנתונים היו על השולחן, הרעיונות הגיעו בשפע מכל יועצי התדמית וחברות הפרסום. במקביל נמשכה עבודה קדחתנית לרענון הדגמים במרכז השדרה של מזדה בישראל ואף להרחיב אותם תוך ניסיון לשמור על אותה רמת מחיר שזהה לשוק הישראלי בקטגוריות השונות.
אנשי מזדה בישראל השקיעו תקציב גדול מאוד בהפקת סדרת סרטוני תדמית בכיכובו של בן קולינס, "הסטיג" לשעבר של תכנית הטלוויזיה "טופ גיר" ובהם מצליח קולינס לקחת את המכוניות ולסחוט מהם דברים מעוררי התרגשות כמענה לכל הטענות שהושמעו כלפי המכוניות בתגובות שהתקבלו כמו למשל בהיבטי אבזור, סביבת נהג, ביצועים ושיעמום. דוגמא יפה לכך אפשר למצוא בסרטון הזה:
 
 
 
 
מדובר בסרטון שנותן מענה לסביבת הנהג, או בסרטון הזה שמדגים את הביצועים
 
 
 
 
אבל קמפיין פרסומי, יעיל וטוב ככל שיהיה, הוא תהליך אחד ומוגבל בזמן ונראה כי המטרה שלו היא להכין את השטח לדבר האמיתי: המכוניות. לפיכך הכינו אנשי דלק מוטורס את התכנית הבאה שלתקוותם תשנה פה את המפה או ליתר דיוק, תחזיר אותם למקום שהם היו בו על המפה הישנה.
 
הכוכבת היא 3CX
הסנוניות הראשונות תגענה בחלק הראשון של השנה עם מתיחת פנים (מינורית למדי) למזדה 6 ואחריה תגיע המזדה 3 שתעבור ניתוח פלסטי קצת יותר עמוק מאחותה הגדולה. בתקופה שבין חודש יוני לחודש אוגוסט נרגיש כאן את המשמעות של הסרת הכפפות עם הגעת ה-5 CX החדשה שתוצג בעוד כמה ימים בתערוכת לוס אנג'לס ואיתה תגיע מי שצפויה להיות השחקנית המשמעותית ביותר והכוונה היא ללא כל ספק למזדה 3CX.
 
הג'יפון החדש של מזדה יגיע לכאן באיחור גדול בהשוואה למועד שיווקו בעולם. בדלק מוטורס ראו את התפרצות הטירוף הג'יפוני בישראל וניסו בכל כוחם להביא את המכונית ארצה עוד בשנה שעברה, אך שורה של אתגרים בהיבטי מפרט, מחיר וביקוש היסטרי של המכונית בשוקים אחרים, מנע את הגעת הג'יפון המסקרן הזה לכאן במועד שדובר עליו-ספטמבר 2015. היצרנים האחרים לא המתינו בנימוס בזמן הזה והנחיתו כאן מכל הבא ליד ואותה יד עוד נטויה עם הגעתו של הג'יפון החדש של טויוטה בקרוב, אבל בדלק מוטורס מאמינים כי בכוחו של ה-3 CX למצוא מקום של כבוד בליין הג'יפונים כחול-לבן בזכות העיצוב, האבזור, מהימנות המותג וכל השאר.
 
השאלה החשובה היא כמובן המחיר ורמות האבזור שהמכונית תגיע. עדיין מוקדם לדעת בפרוטרוט את התשובות לכך אולם ברור כי המכונית תהיה אוטומאטית על מנוע בטכנולוגיית סקאיאקטיב וחבילת הבטיחות תהיה דומה/זהה למזדה 2 ו-3. המכונית האחרונה שמזדה תציג בשנה בישראל היא ה-9 CX המיועדת לשבעה נוסעים בתצורת  SUVוהיא תגיע לקראת סוף השנה. מדובר במכונית שתצטרף לפלח שוק שהיה רדום בשנים האחרונות, אולם הוא הולך וצובר פופולאריות על חשבון דגמי MPV  שקצת נעלמים מהמפה.
 
המכונית הושקה לאחרונה בחו"ל כאשר המטרה היא לכבוש את השוק בצפון אמריקה והיא כוללת שורה ארוכה מאוד של אבזור ונוחות וחבילת בטיחות מושלמת. קיבלנו רמז מדלק מוטורס כי המחיר שלה לא יהיה זול ועממי (לא חשבנו אחרת) אבל גם לא יהיה שונה מזה של דגמים דומים בשוק כגון יונדאי סנטה פה או קיה סורנטו למשל.
 
והרי התחזית ל-2017
לסיכום אפשר לומר כי שנת 2017 על פי התחזיות הללו תעלה את רמת האתגר והתחרותיות בשוק הישראלי והמרוויחים הישירים מכך הם הצרכנים שיקבלו מנעד מכוניות גדול וטוב יותר מכל היבואנים בארץ. מחירי הדלק עדיין נמצאים ברף סביר אך אנליסטים חושבים שהמחירים ישובו לטפס במהלך החודשים הקרובים וגם שערי המטבע ישובו להשתנות אחרי שהבחירות בארה"ב וסוגיית הברקזיט הבריטית יחלפו. בעת הזאת ממש שוקדים היצרנים האירופאים על התשובות שלהם ואת האיתותים נראה כבר בתערוכת ז'נבה בתחילת השנה ובמיוחד בתערוכת פרנקפורט בסתיו הבא.
 

(צילום: יצרן)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם