סגור

דויציוזו הוא המנצח התשיעי בעונת ה-MotoGP

אפילו המונסון הטרופי של מלזיה לא עצר את הדוקאטי מלנצח את הסבב הלפני אחרון של ה-MotoGP

  • אלון סקיאנו

  • 08.11.2016
הפתעה נעימה. דויציוזו

(צילום: Getty)

 
מזג האוויר היה שוב הגורם המשפיע ביותר על תוצאות המירוץ הלפני האחרון של עונת 2016 ב-MotoGP. דויציוזו על ניצל את כוח המנוע האימתני ואת היציבות תחת בלימה של הדוקאטי שלו כדי להעמיד את האופנוע האדום בעמדת הפול פוזישן. האיטלקי שישאר לעונה נוספת בדוקאטי שאף להיות המנצח התשיעי העונה, מספר שיא של מנצחים שונים. הגשם בימי האימון והדירוג סייעו לדסמו-דובי להיות המהיר מכולם. ברור שהאיטלקי היה מאד שמח לראות שגם יום המירוץ גשום מאד. דובי והדוקאטי, שניהם, מצטיינים במסלול רטוב.
 
יותר מכך, שעת המירוץ עצמו, נדחתה פעמיים. מנהלי המירוץ טענו, ובצדק, שהמסלול המוצף מסוכן מדי להתחרות עליו ומירוץ בתנאים אלו יאבד מערכו הספורטיבי. אבל האספלט המלזי עם הטמרטורות הגבוהות (למרות הגשם) ידוע ככזה שמתייבש מהר, ולאחר שתי דחיות, פסק הגשם לרדת. 
 
לצד הדוקאטי, התייצבו צמד הימאהה, רוסי ומרקז שבעזרת הטמפרטורה הגבוהה הצליחו לחמם את הצמיג הקדמי גם בגשם. צמיד חם מספק אחיזה, ולורנזו סוף-כל-סוף יכול היה לחזור להיות מהיר גם על מישלין במסלול רטוב. מאחוריהם, בשורה השניה, זינקו אלוף העולם הטרי, מארק מרקז ומנצל המירוץ האחרון באוסטרליה, קאל קראצ'לו. יאנונה סגר את השורה השניה כשהוא עדיין כאוב וחבול מפציעת הגב שהשביתה אותו לארבעה סבבים.
כמו ארנבת צעצוע שמתחו לה את הקפיץ במשך ארבעה סבבים, מיהר יאנונה להוביל את המירוץ, לפני ולנטינו רוסי (שנתן את אחת העקיפות של העונה כשעקף ארבעה רוכבים בפניה אחת). דויציוזו ומרקז לא רחוק מאחוריהם ולב-אמיץ-קראצ'לו לפני לורנזו סגרו את חבורת המובילים. מזג האוויר הטרופי והאחיזה באספלט הסלול מחדש של מלזיה, היו בדיוק מה שלורנזו צריך כדי להישאר צמוד לחבורת החוד.
 
חגיגות סיום העונה מתקרבות

(צילום: Getty)

 
אבל אז, כשהמסלול החל להתייבש, כך גם התדלדלה חבורת החוד. ראשון היה לורנזו שנשר לאחור ואיבד מגע עם החמישייה מלפנים. אחריו קראצ'לו התרסק וכמעט מיד גם מארקז (בעונה בה לא פרש ממירוץ עד שזכה באליפות, כבר רשם התרסקות שניה ברציפות מאז שהוכתר). בשנה שעברה רוסי שלח אותו להתרסקות, השנה מרקז כבר עשה זאת לבדו. גם יאנונה הצטרף לחבורת המתרסקים והשאיר את חברו לקבוצה (או יריבו לקבוצה, תלוי מאיפה אתה מסתכל על זה) להיאבק עם רוסי על הניצחון.
 
רוסי ממש רצה לנצח במלזיה. במיוחד כשזוכרים את המירוץ בשנה שעברה, בו נאבק במרקז כשהפריע לו, ככל הנראה בכוונה. אבל דויציוזו היה פשוט מהיר מדי. כשהער להוביל את המירוץ, פתח פער שלא נסגר עד דגל הסיום. רוסי נאלץ להסתפק במקום השני ולבסס את מקומו השני בטבלת האליפות לקראת מירוץ סיום בעונה, במסלול הבית של לורנזו, בולנסיה. לורנזו היה המום למצוא את עצמו על הפודיום במקום השלישי במסלול הרטוב. שלושת הרוכבים הראשונים סיימו את המירוץ בדיוק כפי שזינקו אותו מהשורה הראשונה. אנדראה דויציוזו זינק מעמדת הפול פוזישן, וסיים ראשון כשהוא מצטרף כרוכב תשיעי לשורת המנצחים העונה. נצחון שני לרוכב המחושב שישאר גם בעונה הבאה בקבוצה הבולונזית. רוסי פתח קצת יותר את הפער על לורנזו בקרב על סגנות האליפות, ולורנזו עשה את אותו דבר לוינאליס בקרב על המקום השלישי.
 
מירוץ הסיום בספרד בעוד כשבועיים יסגור עונה שאף מהמר מטורף לא יכול היה לצפות לתוצאות הזויות שכאלו.
תוצאות מירוץ MotoGP ספאנג , מלזיה
סבב מספר 17 מתוך 18:
1. אנדראה דויציוזו - דוקאטי
2. ולנטינו רוסי – ימאהה
3. חורחה לורנזו – ימאהה
4. הקטור ברברה – דוקאטי
5. לוריס באז - דוקאטי
 
טבלת האליפות:
1. מארק מארקז – 278 נק'
2. ולנטינו רוסי – 236 נק'
3. חורחה לורנזו – 208 נק' 
4. מאבריק וינאליס – 191 נק'
5. אנדראה דויציוזו - 162 נק'
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם