סגור

לאחר שנים של קפאון: הסופרמוטו מתעורר

אחרי שנים של קיפאון, התחום המוטורי בישראל מתעורר. רשמים מהמירוץ הראשון של העונה

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 09.11.2016
חוויה וירטואוזית לצפייה

(צילום: בני דויטש)

 
סופרמוטו זה ענף מוטורי מלהיב – גם לרכיבה וגם לצפייה. אלו אופנועי שטח מקצועיים – בעיקר מוטוקרוס, שבהם מחליפים את גלגלי השטח לגלגלי כביש עם צמיגים דביקים ומרכיבים מערכת בלימה חזקה שתדע להתמודד עם האחיזה הגבוהה. רכיבת סופרמוטו מבצעים על מסלולי קארט קטנים וטכניים, והשילוב של אופנוע גבוה, צר וחזק עם מתלים ארוכי מהלך ורוכבים שמגיעים מדוקטרינות שונות יוצר חוויה וירטואוזית לצפייה – עם החלקות זנב סכניסות לפניות, ווילי'ז ביציאות מפניות והשכבות עד הכידון.
 
התחום הזה התעורר בישראל בתחילת שנות ה-2000, ואפילו היו 4 עונות מרוצים רצופות (גילוי נאות: הח"מ זכה באליפות ישראל בעונות 2005 ו-2006). אולם בשל סגירת מסלולי הרכיבה, התחום הזה דעך מאוד. אבל הוא לא מת. קבוצת חברים החזיקה את התחום הזה על גחלים, כשדאגו להתאמן, לרכב ולשמור על הגחלת, כשמפעם לפעם רוכבים חדשים מגלים את התחום הנהדר הזה ומצטרפים. זה הגיוני, שכן אופנועי שטח יש בישראל בשפע, וההסבה לסופרמוטו לא יקרה במיוחד ולא מסובכת, וכך נהנים משני אופנועים באופנוע אחד.
 
לא פשוט במסלול קטן, צפוף וטכני

(צילום: בני דויטש)

חורכים את המסלול

(צילום: בני דויטש)

 
חוזרים למרוצים
אז אחרי שנים של קיפאון, בסוף השבוע נערך במסלול הקארטינג של בית שאן מרוץ פיילוט, כפרומו לקראת עונת מרוצים מלאה. המרוץ הופק על-ידי עמותת הסופרמוטו ובתמיכת התאחדות הספורט המוטורי, והגיעו אליו כ-25 רוכבים – חלקם רוכבי סופרמוטו ותיקים, חלקם צעירים יותר, וחלקם רוכבי מוטוקרוס ואנדורו שבאו לטעום אספלט.
מסלול הקארטינג של בית שאן הוא מסלול קטן, צפוף וטכני, ויש מתאימים ממנו לרכיבת סופרמוטו, אולם זה הטוב ביותר שניתן לעשות היום בישראל, ולכן עמותת הסופרמוטו בחרה בו. בבחינת זה מה שיש ועם זה ננצח.
 
הרוכבים חולקו ל-3 קטגוריות על-פי זמני הדירוג שהשיגו ביום שישי. בקטגוריה הבכירה, S1, שלט ללא עוררין לי ברדה על ה-TM SM450RR – אופנוע סופרמוטו מקצועי של היצרנית האיטלקית האקזוטית TM Racing. ברדה קבע את הזמן הטוב ביותר במקצי הדירוג, וניצח את שני מקצי המרוץ בפער גדול, כשהוא מצליח להגיע לסמנים האחוריים ולעקוף אותם בהקפה שלמה. כאמור, שליטה מוחלטת.
 
אל המקום השני ב-S1 הגיע דורון לסטון על גבי ק.ט.מ SX-F450 מוטוקרוס שהוסב לסופרמוטו. לסטון רוכב סופרמוטו צעיר שעוסק בתחום קצת יותר משנה, אולם הוא משקיע באימונים ובלימוד, והתוצאות ניכרות בשטח. אל המקום השלישי הגיע שגב דן על גבי שרקו SEF-R300 – אופנוע אנדורו של היצרנית הצרפתית שרקו, גם הוא מוסב לסופרמוטו. דן נלחם על המקום השלישי בדירוג הכללי עם אילן ברוורמן, רוכב צעיר אשר רוכב על-גבי ק.ט.מ 125EXC – אופנוע אנדורו דו-פעימתי שפחות מתאים לרכיבה מסוג זה.
 
בקטגוריות הקטנות יותר ניצחו גיא לריאה (אפריליה SXV450 סופרמוטו) ואלרואי פוריאן (ק.ט.מ 450EXC אנדורו מוסב לסופרמוטו). 
ההצלחה של מרוץ הפיילוט נתנה לחברי עמותת הסופרמוטו את האישור הסופי שניתן לקיים אליפות מסודרת. תאריכי עונת 2017 יימסרו בקרוב.
http://fullgaz.co.il/
 
ענף מלהיב

(צילום: בני דויטש)

תחום שמתעורר מחדש

(צילום: בני דויטש)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם