סגור

5 דקות בגן עדן: סיבוב על הקאדילק ATS-V

לקחנו את הרכב לנסיעת מבחן במנחת מצדה וחזרנו עם חמש תובנות על המותג, המוצר והמחיר

  • אופיר דואק

  • 14.11.2016

(צילום: אופיר דואק)

 
1. קאדילאק ספורטיבית?
אלדוראדו, פליטווד, סוויל ועוד שמות רבים קיבעו את קאדילאק כיצרנית של ספינות כביש גדולות, ראוותניות ורכרוכיות. אז מה לקאדילק ולמכוניות ספורטיביות? הכל התחיל לפני עשור וחצי כשבקאדילאק  הפנימו סוף סוף, אחרי שמותגי היוקרה הגרמנים והיפנים כבשו את השוק האמריקאי, שעידן ספינות הכביש הסתיים. בתהליך ממושך של שינוי כיוון החליטו בג'נרל מוטורס להפוך את קאדילק למותג יוקרה שיוכל לעמוד ראש בראש מול ב.מ.וו, מרצדס ואאודי – עם עיצוב מוחצן, מכלולים מודרניים וחזרה להנעה אחורית.
 
כדי להיפטר מהתדמית הזקנה שדבקה במותג הוחלט להקים גם חטיבת דגמי ביצועים כתשובה לדגמי M, AMG ואאודי ספורט. בקאדילאק לקחו את העסק ברצינות עד כדי כך שאפילו נכנסו לעולם המרוצים. ה-ATS-V היא הבת הקטנה נכון לעתה במשפחת ה-V, אחרי שהמשך עשור השתפשפו עם גרסאות ביצועים ל-CTS בסאלונית.
 
2. הכל כלול
בשביל ליצור תחרות ראויה לב.מ.וו M4 ולמרצדס C63AMG העמיסו בקאדילאק על ה-ATS-V מכל טוב. מול הגרמניות מציעה קאדילאק מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.6 ליטר המספק 464 כ"ס ו-61.5 קג"מ. מדובר ב-30 כ"ס יותר מאשר בבימר ורק 5 כ"ס פחות מאשר במרצדס. המנוע מוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה או עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה.
 
אם רוצים לאתגר את הגרמניות כוח זה לא מספיק, צריך גם לדעת מה לעשות איתו. לשם כך עברה גרסת ה-V שדרוג מקיף של המכלולים. השדרוג כולל שלדה מוקשחת, מתלים אדפטיביים בעלי שיכוך מגנטי, בלמי דיסק מוגדלים עם קאליפרים של חברת ברמבו ולקינוח גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בעל שליטה אלקטרונית. כמון כן, מצהירים בקאדילאק על חלוקת משקל כמעט מושלמת של 49:51 לטובת הסרן האחורי.
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
3. פוטנציאל להנאה
נהיגה קצרצרה בתוואי המנחת מאפשרת רק להתוודע לתכונות בולטות של המכונית, אבל לא לרדת לעומקן. אז ברור שעם נתונים כאלו כוח לא חסר ל-ATS-V. תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד הייתה עד לא מכבר מנת חלקן של מכוניות על בלבד, בקאדילאק לא בעיה לאמת את הנתון המוצהר, בתנאי שלא סוחטים את כל המצערת ביציאה מן המקום, אחרת הצמיגים יאלצו להילחם כדי לייצר אחיזה.
 
יש שני דברים שישמחו את חובבי ההגה ב-ATS-V. תיבת ההילוכים מאפשרת תפעול ידני מלא ולא מעלה הילוך גם כשהמנוע נמצא על גבול המנתק. הדבר השני והמשמח יותר הוא שבקרת היציבות ניתנת לניתוק מלא, כך שבסיוע הדיפרנציאל האחורי ונהג מיומן אפשר ה-ATS-V יכולה להפוך למכונת דריפטים מעלת עשן.
 
4. פוטנציאל לתסכול
464 כ"ס כלואים במנחת שהוא קטן על מידותיה של הקאדילאק הזו, ובעצם על מידותיה של כל מכונית שמסוגלת להגיע בקלילות למהירות של 300 קמ"ש. ה-ATS-V דורשת מסלול שתפור ליכולת שלה – אבל כזה אין בישראל וכנראה לא יהיה בזמן הקרוב. למרות שהתוכניות למסלול בערד קיימות, הבירוקרטיה טוחנת לאט וה-V נוסעת מהר. האופציה השניה לתהות על יכולתה של ה-V הוא לצאת אל המרחבים בכביש הציבורי, להצטייד במיטב אמצעי הלוחמה האלקטרונית ולקוות לא להפוך לכותרת בעיתוני הבוקר.
 
5. מחיר ההנעה
פלח שוק מכוניות הספורט סאלון הוא מצומצם מאד ועומד על כמה עשרות מכוניות בשנה, ובמקום שמקדש בעיקר יכולת וביצועים שהצד החזק שלה הוא דווקא במחיר. את ה-ATS-V תוכלו לקבל תמורת סכום של 470 אלף ש"ח. זה לא מעט, אבל כשהמתחרות הישירות יקרות ברבע מיליון ש"ח ומעלה הקאדילאק נראית כמו הרמי לוי של הספורט סאלון. גם אם תתפרו את סדום-ערד על הצד בכל סוף שבוע ותחליפו סט צמיגים בכל חודש, גם אחרי שנתיים לא תכלו את ההפרש במחיר.
 
(תמונות: אופיר דואק)
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם