סגור

עמדה במבחן: קיה נירו קיבלה 5 כוכבי ריסוק

עוד מצטיינת בסבב של מבחני הריסוק מטעם ארגון Euro NCAP

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016
עמדה במבחן. קיה נירו

 
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם היום (חמישי) את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך שכלל ארבעה דגמים שונים. שלא במפתיע, ההתקדמות העצומה בתחום הבטיחות בשנים האחרונות וההשקעה הגדולה של יצרניות הרכב בדבר אפשרו לכל ארבעת הדגמים לקטוף דירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות.
 
הרכב המעניין ביותר עבורנו בסבב זה הוא הקיה נירו, קרוסאובר קומפקטי היברידי שאמור להגיע לישראל לקראת הסוף השנה, ויכול לעורר טלטלה מקומית כמו אחיו הגדול ספורטאז'. הנירו זכה לציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-81% לתפקוד אביזרי הבטיחות. נקודות התורפה שלו היו בעיקר בהגנה על חזה הנהג והנוסע מלפנים בעת תאונה חזיתית בחפיפה מלאה, אך הוא עדין מציע רמת הגנה גבוה ביתר הפרמטרים.
 
לצידו של הנירו נבחנו גם רנו סניק החדש שאמור להגיע ארצה וסובארו לבורג שכבר משווקת בישראל. הסניק האמור להגיע לישראל בראשית שנת 2017 מתהדר ב-90% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-59% בלבד לתפקוד מערכות הבטיחות.
הלבורג לעומתו קיבל ציונים דומים למדי, עם 92% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-68% לאביזרי הבטיחות.
 
ההפתעה של סבב מבחני הריסוק הנוכחי הגיעה מכיוון הטויוטה היילקס. עד היום רוב הטנדרים זכו לציונים בינוניים עד מביכים במבחני הריסוק, כשרק פעם אחת הצליח טנדר (פורד ריינג'ר) לזכות בציון של חמישה כוכבי בטיחות, אך זה היה בשנת 2012 כשתקני המבחנים היו ממחמירים הרבה פחות מהתקן העדכני.
 
ההילקס החדש נבחן בשתי גרסאות. הגרסה הרגילה לא הרשימה כלל וזכתה לציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. במקביל נבחנה גרסה שבה חבילת אבזור בטיחות מתקדם הכוללת מערכת התרעת סטיה מנתיב, התרעת התנגשות ובלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, שהיא ציוד חובה על מנת לזכות בכוכב החמישי. בהתאם לכך ציון אביזרי הבטיחות של ההילקס עלה ל-63% במקום 25% בלבד ויחד עם ציון הגנה משופר למבוגרים (93%  לעומת 85%,) ולהולכי רגל (83% לעומת 73%). למרבה צער, לישראל מגיע ההילקס ללא חבילת הבטיחות המתקדמת.
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם