סגור

שובה של הקובייה: סוזוקי חוזרת לאיגניס

החברה חשפה קרוסאובר קטן חדש עם שם ישן והציפיות גבוהות מתמיד

  • אופיר דואק

  • 08.11.2016
דגם חדש ישן

 
בסוזוקי ממשיכים להכנות לקראת תערוכת הרכב בפריז שתיערך בראשית חודש אוקטובר. לאחר שחשפו לפני כשבועיים את הגרסה העדכנית של הקרוסאובר (המוכר בעולם בשם S Cross), חושפים בחברה תמונות ופרטים ראשונים אודות האיגניס החדשה.
 
כמו במקרה של הבאלנו, גם הפעם משתמשים בסוזוקי בשם מהעבר הקרוב לדגם חדש, ואם השם איגניס מצלצל לכם מוכר, זה כיוון שזה היה שמה של מכונית קטנה של סוזוקי ששווקה בישראל באמצע העשור הקודם. האיגניס המקורית התאפיינה בעיצוב קובייתי ומרווח גחון גדול יחסית, מאפיינים הקיימים גם בדגם החדש. אלא שהיום סוזוקי מגדירה את האיגניס כקרוסאובר, מה שלבטח יתרום לתדמית מושכת יותר מאשר הגדרה כסתם מכונית קטנה.
 
בסוזוקי לא חשפו את מידותיה של האיגניס, אך כיוון שעיצובה כמעט זהה לדגם תצוגה בשם iM 4 אותו הציגה בתערוכת ז'נבה לפי שנה סביר להניח שהמידות יהיו דומות: אורך של 3.7 מטרים, רוחב של 1.7 מטר וגובה של כ-1.5 מטר. מידות אלו ימצבו את האיגניס בהיררכיה של סוזוקי בין הסלריו לבין הבאלנו.
 
האיגניס מתבססת על הפלטפורמה המודולארית החדשה של סוזוקי המשמשת גם את הבאלנו, ותציע את מערכת ההנעה ההיברידית הקלה של סוזוקי (SHVS) שבה ישנו מנוע חשמלי המשמש מנוע עזר בתאוצות כדי לחסוך בדלק ומערכת בלימה רגרנטיבית לאחזור אנרגיית הבלימה. מנועים נוספים יהיו ככל הנראה מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי ומנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש של החברה, כשלצידם תוצע תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. שיווקה של האיגניס החדשה אמור להתחיל באירופה בינואר 2017 כשלישראל היא אמורה להגיע סמוך למועד זה.
 
העיצוב כמעט זהה לדגם התצוגה iM4

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם