סגור

אליפות ה-MOTO GP נכנסת לחלקי ההכרעה

רוסי ולורנזו רוצים לסיים את עונת 2016 בסערה. מרקס רוצה את ההפך

  • אלון סקיאנו

  • 08.11.2016
מוכן לחלקי ההכרעה. רוסי

(צילום: Getty)

 
ביום ראשון הקרוב (14.8) תסתיים פגרת המירוצים ועונת ה-MotoGP תיכנס לחצייה השני והמכריע של אליפות העולם. המירוץ העשירי מתוך 18 יתקיים במסלול רדבול באוסטריה, לראשונה באוסטריה מאז 1997 ובהופעת הבכורה של הסבב במסלול הספציפי. כהכנה למירוץ נערכו מבחני אמצע-עונה במסלול בהשתתפות כל הקבוצות למעט רפסול-הונדה. תוצאות ימי המבחן הראו יתרון את רוכבי דוקאטי מככבים בשלושת המקומות הראשונים, לפני רוכבי ימאהה. אמנם הונדה הגיעו רק עם רוכבי לווין, אך על פי התוצאות העגומות שלהם, לא נראה כי ההונדה יוכל להיות גורם בעל השפעה על תוצאות המירוץ, אפילו אם מארק מרקז ירכב עליו.
 
ומדוע אנו מציינים את מרקז כחריג? מכיוון שהשנה מרקז נושא כמעט לבדו את דגל הכנף האדומה (הלוגו של הונדה אופנועים). חברו לקבוצה, דני פדרוסה, הצליח עד כה "לגרד" רק שני פודיומים (פעמיים סיים במקום השלישי) ואשר רוכבי הלווין של היצרן מדשדשים מחוץ לעשרייה הראשונה בטבלת האליפות. אבל מרקז לא רק מצליח להיות תחרותי, אלא אף להוביל את טבלת האליפות כנגד כל הסיכויים. לא זאת בלבד, אלא שהעילוי הספרדי מצליח אף לפתוח פער של 48 נקודות על חורחה לורנזו, האלוף המכהן, שנמצא במקום השני. ופער של 59 נקודות על פני ולנטינו רוסי, במקום השלישי. וחברים, שני רוכבי הימאהה נהנים מאופנוע טוב בעשרות מונים מההונדה של מרקז שעדיין משתמש בשלדה משנת 2014!
 
עם תשעה מירוצים לסיום העונה, הכל עוד יכול לקרות – וככל הנראה יקרה. אך בכדי שמרקז יוכל לחגוג אליפות עולם שלישית בארבעת שנותיו בקטגוריה הבכירה, יהיה עליו לרכב עם שיקול דעת של רוכב ותיק וזהיר. על מרקז יהיה להימנע מטעויות ומלקיחת סיכונים מיותרים. יש לו פער נקודות מספיק גדול בכדי לוותר פה ושם על עקיפות ולהסתפק במיקום על הפודיום במקום ניצחון, כדי לסיים את העונה כאלוף. הוא כמובן תלוי בתוצאות שני רוכבי ימאהה, וכמובן ישאף לראות אותם נאבקים האחד בשני. כל עוד אין אחד מהם שמצליח באופן מובהק טוב יותר מחברו, הנקודות יתחלקו בין שניהם וקצב סגירת הפער ממרקז יתקזז בחצי בכל פעם.
 
מסתער קדימה. לורנזו

(צילום: Getty)

 
הסיכוי של רוכבי ימאהה לזכות באליפות, הוא יותר מתאורטי. הפער, אמנם, לא קטן – אך כבר קרו מקרים בעבר בו מוביל האליפות בחצייה הראשון, לא היה בתמונה בחצייה השני. על מנת לסגור את הפער ממרקז בתשעת הסבבים הנותרים, יהיה על צמד אלופי העולם (יחד מחזיקים בלא פחות מ-8 אליפויות עולם בקטגוריה הבכירה!) לסיים את כל המירוצים הנותרים לפני מרקז, וכדאי יהיה גם לנסות להכניס בינם לבינו עוד רוכבי לווין או רוכבי דוקאטי וסוזוקי. אופציה שניה, ולא תלושה מהמציאות – תהיה לנסות להלחיץ את מרקז ולגרום לו לבצע טעות. השבתה של הצעיר לשניים-שלושה מירוצים, משמעותה – סגירת הפער באופן סופי וקבלת "דף" חלק במאבק על תואר אליפות העולם. זה יהיה קשה, אבל לא בלתי אפשרי.
 
ללורנזו ולרוסי אין יותר מרווח לטעות, הם ב"זמן פעיצות". אם הפיכת המגמה לא תתחיל כבר במירוץ הקרוב באוסטריה, הם יוכלו לנשק לתואר האליפות לשלום. ויש להם סיבה להיות אופטימיים. תוואי מסלול רדבול מתאים לימאהה ולדוקאטי הרבה יותר מאשר להונדה. עם זאת באוסטריה סיכוי טוב מאד למירוץ גשום. במקרה כזה, ועל סמך תוצאות שני המירוצים האחרונים שנערכו בתנאי גשם – לורנזו עלול להיקלע לצרות.
 
האלוף שיעבור בעונה הבאה לרכב בדוקאטי, פשוט לא מסתדר עם מסלול רטוב. סגנון הרכיבה שלו מחייב אחיזה מירבית על מנת לספק את המהירות. מצידה השני של רחבת הטיפולים בקבוצת ימאהה, ירצו לראות את רוסי מככב שוב בגשם, ואם אפשר לדחות כמה אופנועי דוקאטי בינו ולבין מרקז, מה טוב.
 
טבלת אליפות העולם 
1. מארק מרקז (הונדה)  - 170 נק'
2. חורחה לורנזו (ימאהה) - 122 נק'
3. ולנטינו רוסי (ימאהה) - 111 נק'
4. דני פדרוסה (הונדה) - 96 נק'
5. מאבריק וינאליס (סוזוקי) - 83 נק'
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם