סגור

מתרעננת: הונדה חשפה צמד CRF450 מהפכניים

החברה הציגה שתי ספינות דגל חדשות - למוטוקרוס ולאנדורו, שעשויות לקבוע אמת מידה בתחום השטח

  • אביעד אברהמי

  • 08.11.2016
הונדה מתרעננת

(צילום: יצרן)

 
דגמי המוטוקרוס והאנדורו הגדולים של הונדה – ה-CRF450R וה-CRF450X – כבר נחשבים היום לאופנועים מיושנים, למרות ששניהם אופנועים מצוינים. הרענון המסיבי הוא הכרחי, בטח כשמדובר ביצרנית כמו הונדה, והנה זה קורה: החברה חשפה אתמול (ד') את דגמי המוטוקרוס והאנדורו שלה ל-2017, ואם לסכם במילה אחת, היא תהיה מהפכה.
 
אם עד היום צמד הדגמים ישבו על פלטפורמות של שלדה-מנוע-מתלים שונות, הרי שמ-2017 צמד הדגמים יושבים על פלטפורמה זהה. שלדת האלומיניום חדשה לחלוטין – הדור השביעי של שלדת האלומיניום של הונדה, והקו המנחה של מהנדסי הונדה היה הורדת מרכז מסה נמוך יותר על מנת לקבל ניהוג טוב יותר. הבולמים חדשים לחלוטין, כשהונדה חוזרת לבולמים קדמיים עם קפיצים קונבנציונליים במקום בולמי אוויר – הטרנד האחרון בתחום הבולמים. יש גם מיכל דלק שעשוי מטיטניום (6.5 ל' לגרסת המוטוקרוס, 8.5 ל' לאנדורו), והמשקלים עומדים על 110 ו-118 ק"ג בהתאמה, כשהם מוכנים לקרב ומלאים בדלק.
 
אבל גולת הכותרת היא ללא ספק המנוע. בהונדה בנו אותו מחדש – קטן וקל יותר, ואף עיצבו מחדש את מנגנון היוניקאם – גל זיזים יחיד בעל פעולה ישירה לשסתומי היניקה ופעולה עקיפה – על ידי נדנדים – לשסתומי הפליטה, מה שיוצר מבנה קומפקטי וקל. בנוסף, חלקים נוספים במנוע שופרו והוקטנו, אבל העניין המרכזי פה הוא מערכת היניקה החדשנית, מסוג 'דאונדראפט', שבה האוויר זורם מתיבת האוויר אל תא השריפה בצורה כמעט ישרה לגמרי, מה שמאפשר למנוע להוציא הספקים גבוהים יותר. 11% יותר מהמנועים הקודמים, כך על פי הונדה.
 
הדגם החדש בפעולה

(צילום: יצרן)

 
כמה גבוהים ההספקים? ובכן, גרסת האנדורו, ה-CRF450X, מפיקה כ-54 כ"ס ב-9,000 סל"ד, ואילו גרסת המוטוקרוס החזקה יותר מפיקה כ-60 כ"ס אימתניים. צמד הדגמים גם מקבלים עיצוב ופלסטיקה חדשים – ברוח אופנועי המפעל של הונדה שמשתתפים בתחרויות בינלאומיות, ולטעמנו הם נראים מעולה.
 
אפשר לומר שהונדה חוזרת לעניינים, ובגדול. צמד ה-CRF450 יגיעו ארצה בחודש דצמבר הקרוב ויימכר ברישוי אפור בלבד (רישוי מרוצים). מחירים טרם פוסמו, אולם על פי היבואנית המקומית, הם צפויים להיות אטרקטיביים. אנחנו מחכים בקוצר רוח.
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם