סגור

טסלה שוב מסתבכת, בנס לא היו נפגעים בגוף

תאונה בסין הוכיחה שמערכת ה-Autopilot של טסלה עדיין לא מוכנה

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016

 
לפני כחודשיים טסלה עלתה לכותרות ולא מהסיבות הנכונות לאחר שמערכת ה-Autopilot הנחשבת למקור גאווה עבורה, כשלה וכתוצאה מכך נהרג הנהג הראשון בהיסטוריה שקיפח את חייו תוך שימוש בטכנולוגיה החדשה. 
כעת ארעה תאונה נוספת בסין - אמנם לא קטלנית כמו זו בארצות הברית, אך כזו שמוכיחה כי מערכת הנהיגה העצמית עדיין לא בשלה לחלוטין (אולי פסיכולוגית) וייתכן כי טסלה ממהרת להיזכר כראשונה שעושה שימוש בטכנולוגיה ובכל מחיר. בניגוד לתאונה הקטלנית בה נהרג אדם כשהתנגש במשאית, התאונה הנוכחית תועדה ע"י מצלמת דשבורד שהייתה בתוך המודל S.
 
התאונה התרחשה לאחר שהמודל S של טסלה, נהוגה ע"י לואו ג'ן, "גירדה" מכונית שנתקעה בשול הימני תוך התעלמות מוחלטת מקיומה וזאת למרות שהנהג התקוע נהג כשורה כשהציב משולש חירום מספר מטרים מאחורי המכונית ונצמד ככל האפשר לנתיב השמאלי.
 
בטסלה מיהרו להגיב ואמר: "הבעיה המרכזית בתאונה נבעה מכך שידיו של לואו לא היו על ההגה כפי שהן צריכות להיות בעת שימוש במערכת". לואו אישר את הדברים ואמר כי בזמן התאונה הוא בדק הודעות בטלפון הנייד וידיו לא היו על ההגה. הוא גם אמר כי בזמן קניית המכונית לא נאמר לו שעליו להניח את הידיים על ההגה בזמן השימוש במערכת.
 
מתחקיר קצר עולה כי ייתכן והכשל נובע מטעות סמנטית בעת המכירה כשהמוכרים עשו שימוש במונח "zidong jihashi", מונח הלקוח מעולם התעופה ובא לתאר מצב שבוא מופעל טייס אוטומטי במטוס, שם הטייס יכול לעזוב את ההגאים לחלוטין. בטסלה חוזרים ואומרים כי המערכת איננה אוטונומית לחלוטין והיא משמשת כמערכת עזר לנהג המחויב להניח את שתי ידיו על ההגה ואת העיניים על הכביש. צפו ברגע התאונה.
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם