סגור

לכבוד ריו: ניסאן מציגה מכונית ספורט חשמלית

Bladeglider החשמלית היא הנציגה האולימפית של ניסאן למשחקים בברזיל

  • מערכת עולם הרכב

  • 08.11.2016

(צילום: יצרן)

 
עיני כל העולם נשואות בימים אלו לברזיל, שם נפתחת בסוף השבוע אולימפיאדת ריו 2016. את ההזדמנות התקשורתית הזו מנצלת יצרנית הרכב ניסאן, שהיא אחת מנותנות החסות לאולימפיאדה,  כדי לחשוף בריו דה ז'נרו אבטיפוס למכונית ספורט חשמלית בשם Bladeglider  (להב דאון בתרגום חופשי). אב הטיפוס פותח על בסיס דגם תצוגה אותו חשפה ניסאן בתערוכת טוקיו בשנת 2013, כשהוא מהווה חלק מתכנית הפיתוח הנרחבת של ניסאן לרכבים חשמליים שהולידה גם את הליף – המכונית החשמלית הראשונה שמשווקת באופן מסחרי.
 
כמו בדגם התצוגה, גם אב-הטיפוס החדש משלב מבנה ייחודי של חרטום וסרן קדמי צרים יותר מן הסרן האחורי. המבנה המחודד ממצב את הנהג במרכז הרכב עם קוקפיט העוטף אותו, כמקובל במכוניות מסלול. מאחורי הנהג משני צדדיו יש מקום לצמד נוסעים, כשהגישה לתא הנוסעים נעשית על ידי צמד דלתות מספריים.
 

(צילום: יצרן)

 
העיצוב הייחודי של הבליידגלידר מתאפשר בזכות תצורת ההנעה החשמלית הקומפקטית הממקמת את יחידת הכוח מאחור. על ההנעה של אחראים שני מנועים חשמליים, בממוקמים בצמוד לגלגלים האחוריים, כשהספקו של כל מנוע עומד על 130 קילוואט שהם כ-174 כ"ס. המנועים החשמליים ניזונים ממכלול של חמש סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 220 קילוואט המצוידות גם במערכת קירור מתקדמת, כדי לאפשר אספקת כוח מיטבית גם תחת עומס.
 
הבליידגלידר מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש שלא נשמעים הרבה בשביל מכונית ספורט, אך הודות זמינות הכוח המידית של 72 קג"מ המתקבלים מהמנועים החשמליים היא תצטיין בעיקר בתאוצות, כשאת הזינוק ל-100 קמ"ש היא משלימה ב-5 שניות בלבד.
 
במהלך חודש אוגוסט בו נערכת האולימפיאדה תציג ניסאן בריו שתי מכוניות בליידגלידר, האחת תוצג בתצוגה סטאטית לעיני המבקרים בעיר והשניה תשמש לנסיעות הדגמה עבור העיתונאים.
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם