סגור

זהב ל-2 ישראלים במרוץ הסיקס דייז אנדורו

זיו כרמי ונמרוד חמו זכו במדליית זהב באולימפיאדת האנדורו העולמית, ויש גם 3 מדליות כסף וארד אחת

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 07.11.2016
נמרוד חמו

(צילום: ניר עמוס)

תחרות הסיקס דייז – ISDE – היא תחרות אנדורו תובענית הנמשכת 6 ימים, והיא מפגישה את טובי רוכבי האנדורו בעולם במסגרת נבחרות לאומיות ו'קלאבים' ל-6 ימים של רכיבת שטח אינטנסיבית. היומיים הראשונים התקיימו במזג אוויר נוח ויבש עם קרקע מאובקת במיוחד, בימים 3 ו-4 ירדו כמויות גדולות של גשם שהפכו את המסלולים לבוציים וחלקים, וביום החמישי יצאה שוב השמש וייבשה את המסלולים.
 
הקושי לא מסתכם רק באתגר אותו מספק המסלול, כל תחזוקת האופנועים במהלך המרוץ מתבצעת על-ידי הרוכבים עצמם, ללא אפשרות לקבל עזרה ממכונאי למעט הגשת כלים. לכל רוכב עומדות בסוף היום 15 דקות מדודות לתחזוקה ו-10 דקות נוספות לפני הזינוק למחרת. בזמן הזה הם צריכים להחליף צמיגים, שמנים, מסנן אוויר ולעבור על כל האופנוע לתקינות כללית. בלתי נתפס, אבל מסתבר שאפשרי.
 
השנה הסיקס דייז נערך בספרד, בעיירה הצפונית נווארה, וכמו בכל השנים האחרונות – גם השנה יצאה נבחרת ישראלית להשתתף בתחרות הקשה. לצערנו, הרוכבים יצאו במימון פרטי, ללא כל השתתפות או עזרה מהמדינה וממשרד הספורט.
 
האימונים לסיקס דייז נערכו על פני חודשים ארוכים שבהם גמאו הרוכבים הישראלים אלפי קילומטרים בשטחים טכניים קשים, במקביל לאימוני כושר, סבולת ואופניים, ובשקלול הכללי מדובר בהוצאה של עשרות אלפי שקלים לכל מתחרה, כך שללא עזרת ספונסרים – ההשתתפות כמעט בלתי אפשרית.
 
התחרות נמשכת כאמור על פני 6 ימי רכיבה רצופים, כשבכל אחד מן הימים מכסים המתחרים כ-300 ק"מ – חלקן בקטעי התשה ביערות ללא מדידת זמנים אך עם זמני גג, וחלקם החשוב ב'ספיישלים' – קטעי רכיבה מהירים שבהם מודדים למתחרים זמנים. הדירוג נקבע על-פי הזמנים שהשיגו המתחרים בכלל הספיישלים.
 
8 ישראלים יצאו השנה לסיקס דייז, ב-3 קלאבים שונים. ארבעה מהם רכבו על ק.ט.מ, שלושה על הוסקוורנה ואחד על הונדה. בין המתחרים שהשתתפו השנה – אלופי ישראל באנדורו בקטגוריות שונות, סגניהם, ורוכבים צעירים ומבטיחים שצוברים ניסיון במרוצים בינלאומיים.
 
יואב שפירא

(צילום: ניר עמוס)

זיו כרמי ונמרוד חמו ברגע של מנוחה.

(צילום: ניר עמוס)

 
זיו כרמי (ק.ט.מ), סגן אלוף ישראל באנדורו בקטגוריה E2, הגיע השנה ראשון מבין הישראלים וזכה במדליית זהב. כרמי נתקע כבר ביום הרכיבה הראשון בעלייה אכזרית ואיבד זמן רב, אולם הוא הצליח להתאושש ובחמשת ימי המרוץ הנותרים שיפר את זמניו בעקביות. כרמי מסיים את המרוץ במקום ה-21 בקלאב שלו ו-142 בדירוג הכללי, עם זמן מצטבר של פחות מ-4 שעות, והוא זוכה במדליית זהב יוקרתית. מדליה כזו מוענקת לכל רוכב שהצליח לסיים בזמן שלא גבוה מ-10% מהזמן של מנצח הקטגוריה. הישג מצוין לכרמי.
 
גם נמרוד חמו (הונדה), אלוף ישראל באנדורו בקטגוריה E2 ששלט השנה באליפות ישראל באנדורו באופן מושלם עם 7 ניצחונות מ-7 מרוצים, זכה במדליית זהב יוקרתית. חמו סיים במקום ה-27 בקטגוריה C2 ובמקום ה-162 הכללי מתוך כ-600 רוכבים שהשתתפו במרוץ.
 
במדליות כסף זכו השנה גב סלע, תומר שמש ודרור כהן. גב סלע (ק.ט.מ), עוד לא בן 18 וכבר בעל ניסיון עשיר במרוצים בינלאומיים (רק השנה השתתף ב-4 מרוצים בינלאומיים!), רכב באופן עקבי לאורך כל התחרות ושיפר את זמניו מדי יום. הוא מסיים במקום ה-21 בקטגוריה C1 ו-172 בדירוג הכללי. תומר שמש (ק.ט.מ), מנצח הרד-בול רומניאקס בשנה שעברה בקטגוריית הברונזה, סיים במקום ה-179 בדירוג הכללי, כשהוא קצת מאוכזב מכך שלא הצליח לייצר מהירות המתאימה ליכולות הרכיבה שלו ולא הצליח לחזור עם מדליית ארד, אך הוא זוכה במדליית כסף מכובדת מאוד, עם זמנים הקרובים מאוד למדליית זהב ( 4 שעות ו-40 שניות במצטבר). דרור כהן (ק.ט.מ), שזהו המרוץ הבינלאומי הראשון שלו, מסיים במקום ה-211 בדירוג הכללי, וכאמור זוכה גם הוא במדליית כסף, מה שאומר שהוא סיים בזמן הגבוה בין 10% ל-20% ממנצח הקטגוריה.
 
צוק סלע (הוסקוורנה), אחיו הצעיר של גב – בן 16 בלבד, רכב יפה ועקבי וסיים את המרוץ במקום ה-322 בדירוג הכללי. לגילו מדובר בהישג מעולה, והוא חוזר הביתה עם מדליית ארד מכובדת.
 
שני רוכבי הוסקוורנה נוספים לא הצליחו לחזור הביתה עם מדליה. בר נוב, ממובילי אליפות ישראל באנדורו בקטגוריה E1, נפצע כבר ביום הרכיבה הראשון, אושפז בבית-חולים מקומי עם חשש לפגיעה בכבד, ונאלץ לפרוש מהמרוץ. נוב השתחרר מביה"ח כעבור יממה וחצי, וכעת הוא בסדר גמור. יואב שפירא הצעיר (עוד לא בן 18), סבל מתקלה בגלגל האחורי של האופנוע כבר ביום הראשון, ונאלץ שלא לזנק ליום השני עד שיגיעו חלקים מהארץ. הוא רכב מהיום השלישי ועד הסיום, ואף הציג יכולת רכיבה מעולה וזמנים מצוינים, אך בשל היעדרותו מיום הרכיבה השני הוא לא זכאי לקבל מדליה.
 
אפשר לסכם ולהגיד שהנבחרת הישראלית הציגה יכולת רכיבה והישרדות יוצאת מן הכלל, והישראלים חזרו עם תוצאות מכובדות ביותר. נקווה שבשנים הבאות משרד הספורט ורשות הספורט המוטורי יתמכו ברוכבים שמייצגים את ישראל, כולל תמיכה כלכלית.
 
http://fullgaz.co.il/
 
מולטי טסקינג

(צילום: ניר עמוס)

מרחבים אינסופיים

(צילום: ניר עמוס)

מרוב בוץ לא רואים את המסלול

(צילום: ניר עמוס)

משטח בוצי ומאתגר במיוחד

(צילום: ניר עמוס)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם