סגור

המתקפה הירוקה של ב.מ.וו

ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל את מבחר הדגמים החשמליים והיברידיים המתקדמים שלה תחת המותג i

  • מערכת עולם הרכב

  • 07.11.2016

הכיוון הירוק אליו צועדת תעשיית הרכב חוללה שינויים גדולים בתפישה של היצרניות. גם ב.מ.וו, שהצהירה כי "לעולם לא נייצר מכוניות חשמליות", נאלצה לחזור בה ולייצר דגמים בעלי הנעה חשמלית. הגרמנים היסודיים החליטו ליצור סדרה של דגמים חשמליים והיברידיים עם דגש על טכנולוגיות מתקדמות ולמתג אותם תחת חטיבה חדשה המכונה i. נוסף לכך הדגמים ההיברידיים לסדרות הקיימות של החברה המשתמשים בטכנולוגיית טעינה משקע ביתי משווקים תחת הדגל iPreformance.
 
הבוקר, יום ג', השיקה חברת דלק מוטורס את דגמי ה-i וה-iPerformance באופן רשמי, זאת במטרה לקרוץ ללקוחות הפרימיום בעלי המודעות הגבוהה לחדשנות ואיכות הסביבה. המכונית המסקרנת ביותר בהיצע היא ה-i3 הקטנה שמגיעה ארצה בגרסה המונעת חשמל בלבד, מה שהופך אותה נכון לעתה למכונית החשמלית היחידה המשווקת בישראל באופן רשמי וסדיר. בתוך גוף העשוי שילוב של חומרים פלסטיים וסיבי פחם מותקן מאחור מנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס הניזון ממכלול סוללות ליתיום מתקדם המותקן ברצפה כפולה מתחת לתא הנוסעים.
 
המבנה הייחודי מאפשר לא רק להוריד את מרכז הכובד, אלא גם למקסם את המרווח בתא הנוסעים, כך שלמרות אורך של 4 מטרים בלבד ה-i3 מיועדת לאכלס 4 מבוגרים בגודל מלא. ב.מ.וו מצהירה על טווח נסיעה מרבי של 300 ק"מ, אך הטווח הריאלי עומד על 200 ק"מ האמורים להספיק בהחלט עבור תנוע יום יומית בתוך העיר ובפרוורים.
 

 
טעינת הסוללות נעשית על ידי שקע המותקן בבית הלקוח או בעמדות טעינה מותאמות הפרושות ברחבי הארץ, כאשר זמן הטעינה אורך בין 3 ל-7 שעות. בעולם קיימת ה-i3 עם מנוע המשמש כגנרטור מאריך טווח, אך גרסה זו לא מגיעה ארצה עקב מחיר גבוה. אם כבר נגענו במחיר, ה-i3 תימכר תמורת 249 אלף ש"ח. לא זול, אך היא מנסה לפצות על כך ברמת אבזור גבוהה הכוללת מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, מערכת חניה אוטומטית ופנסי LED.
 
הבת הספורטיבית במשפחת ה-i היא ה-i8 שמספר יחידות ממנה כבר הגיעו ארצה ביבוא אישי. מדובר במכונית ספורט בעלת דלתות כנפי שחף מרהיבה בעיצובה, המשלבת מנוע בנזין המותקן במרכזה לצד מנוע חשמלי המותקן בחזית. ההספק הכולל של שני המנועים עומד על 362 כ"ס מה שמאפשר למכונית העשויה סיבי פחם להגיע  ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד ולטפס למהירות מרבית של 250 קמ"ש. למרות הביצועים המרשימים, צריכת הדלק המוצהרת של המכונית עומדת על 47 ק"מ לליטר וישנה גם אפשרות לנוע כ-40 ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית בלבד. מחירה של המכונית עומד על 780 אלף ש"ח.
 
יחד עם צמד דגמי ה-i נחתו גם ה-330e וה-X5 xDrive40e, הגרסאות ההיברידיות של סדרה 3 וה-X5 המציעות ביצועים דומים לדגמי הבנזין המקבילים, אך עם יתרון מוחץ בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. לשני הדגמים יכולת נסיעה לטווח של כמה עשרות ק"מ באמצעות אנרגיה חשמלית.
 
הודות להטבת המס על מכוניות היברידיות מוצעות שתי המכוניות במחיר אטרקטיבי ביחס לדגמים המקבילים, יחד עם רמת אבזור גבוהה במיוחד. מחירה של הב.מ.וו 330e עומד על 290 אלף ש"ח ואילו מחיר ה-X5 ההיברידי יימכר ב-495 אלף ש"ח ברמת גימור 'אקזקיוטיב' ו-550 אלף ש"ח ברמת גימור 'אקסקלוסיב'.
 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם