סגור

קיה מציגה את הג'יפון המשפחתי והירוק "נירו"

החברה הדרום קוריאנית מציעה מכונית בטיחותית, נוחה, מעוצבת וחסכונית

  • בועז קורפל

  • 09.11.2016

 
קיה נירו מציע נגיעה בכל העולמות
לראשונה בישראל ג'יפון היברידי  חסכוני וירוק. האם המשפחות בישראל יקבלו אותו בחום?
מספר המכוניות ההיברידיות שנעות על כבישי העולם הולך וצומח בכל יום. גם כאן בישראל כבר אפשר להתחיל לדבר על המגמה העולמית שחודרת לכבישים והקיה נירו החדש הוא איתות ראשון של היצרנית בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים (קרוסאובר) שמביא את הבשורה הירוקה והחסכונית.
 קיה מצטרפת לטויוטה וליונדאי שכבר מוכרות בארץ כמה דגמים היברידיים אולם רובם דגמים יקרים מעל למחיר של 150,000 שקל כדוגמת יונדאי סונטה וטויוטה פריוס. הנירו שהחל להימכר באירופה לפני חודשים ספורים ינסה להשתחל לקטגוריה ההיברידית עם בשורה אחרת שאומרת: אפשר ליהנות מכל העולמות. קיה שמה בראש מעייניה את ערכי העיצוב, נוחות, בטיחות, חיסכון בדלק וקיימות (שמירה על זיהום אוויר נמוך) ובאמצעות הנירו היא מנסה לממש את כל הדברים גם יחד בחבילה המוצעת בגרסה אחת ורמת גימור אחת במחיר של 136,900 שקלים.
העם רוצה ג'יפונים? העם יקבל ג'יפונים ירוקים
ניתוח המגמות העולמיות בקיה לא היה מסובך, הפרמטרים היו פשוטים לכאורה והפיצוח היה מהיר. הנתון הראשון היה קשור לדרישת הצרכנים וברור כי פלח השוק הצומח ביותר הוא רכבי הפנאי המשפחתיים. הנתון השני הוא חיסכון בדלק ולכן הנוסחא ההיברידית זמינה וקלה ליישום. התנאי השלישי הוא מערכות בטיחות חכמות שמבטיחות רמת בטיחות גבוהה וגם זה כבר קיים במאגר של קיה עם המערכות של הספורטאז'. כל שנותר הוא לחבר את הנקודות אחת לשנייה וכאשר התמונה מושלמת מתקבל הקיה נירו. 
 

 
שומר על סולידיות עם נגיעות דינאמיות
העיצוב החיצוני והפנימי של המכונית שומר על קו סולידי ומאופק ולמרות זאת יש בו אלמנטים חשובים בתחום תרימת האוויר סביב כל המכונית לרבות גריל קדמי תחתון שנסגר במהירויות גבוהות לשם יעילות אווירודינאמית. לא תמצאו בנירו אלמנטים נוצצים, חישוקי גלגלים ענקיים, חרטום חד וספורטיבי וגם לא יותר מדי קווי עיצוב זוויתיים. תאורת LED בפנסים הקדמיים והאחוריים לרבות בכנפון האחורי יחד עם מסילות הגג משלימים יחד עם הדיפיוזר האחורי וסנפירי העיצוב בזנב את המימד הדינאמי של המכונית.
 
אורכה של המכונית 4.35 מטרים ובסיס הגלגלים שלה נמתח ל-2.70 מטרים. אולי תופתעו מהנתון האחרון אבל מדובר בבסיס גלגלים ארוך ב-3 סנטימטרים מהקיה ספורטאז' וזה מרמז על תכנון מרחב פנימי יעיל עד כמה שניתן בהתחשב ברוחבה של המכונית שהוא 1.81 מטרים ובגובהה שלא עולה על 1.545 מטרים. קשה למצוא מקום מוגדר לנירו מבחינת המיקום שלו בתוך קטגוריות הגודל בין מתחריו הישירים כגון הונדה HR-V או פיז'ו 3008 שתגיע בקרוב. אפשר לומר שבנתונים אלה יש לו מקום טוב באמצע אך דווקא היבט מרווח הפנים לנוסעים הוא מציע מרחב מחייה נדיב. 
 
שני הנוסעים מלפנים יוכלו אף למתוח רגליים לפנים ושני הנוסעים המבוגרים מאחור יחושו נוחות עד שהנוסע השלישי ייכנס פנימה ואז תורגש צפיפות, אך לא דוחק. העיצוב הפנימי מיישר קו עם העיצוב החיצוני ואין בו עודף כפתורים, לחצנים ומתגים. המושבים מגיעים בריפוד משולב של בד ועור ואת המושבים הקדמיים ניתן להגביה לצורך השלמת תחושת זווית הנסיעה הגבוהה.
 
במרכז תא הנהג ממוקם מסך מגע צבעוני קטן מידות עם אפשרויות להפעלת הרדיו וחיבור לטלפון וגם תצוגה של מצלמת הנסיעה לאחור ותו לא. בקיה לא מתכוונים לאפשר התקנת צג גדול בהתקנה מקומית וטוענים כי את המוזיקה האהובה עליכם תוכלו לשמוע באמצעות כניסה לדיסק און קי שיחובר לנקודת USB  (קיימים שני שקעי USB). לוח השעונים גם הוא פשוט וקריא עם מד מהירות ולצידו מחוון שיעור טעינה של הסוללה. בין השעונים עצמם קיים מסך נוסף ובו כל נתוני המכונית הפעילים בעת הנסיעה לרבות מערכות הבטיחות.
ביצועים וחיסכון 
משקלה של המכונית מושפע ישירות ממערך הסוללות שלה שמותקן בחלק האחורי מתחת למושבים האחוריים. על מנת שהמכונית לא תושפע בהתנהגותה מהמשקולת הכבדה, ערכו לנירו דיאטה והחליטו לייצר חלקים גדולים ממנו מאלומיניום וגם השלדה עצמה עברה טיפול דומה להשלת משקל. התוצאה הסופית היא שמשקל הרכב הוא 1,500 ק"ג והתנהגות הכביש שלו טובה ויציבה ומערכות הבטיחות האקטיביות לא נדרשו להתערב על מנת לייצב אותו אם כי ההגה החשמלי איננו חד, מהיר ומגיב כפי שהיינו מצפים. 
 

 
הטיפול האווירודינאמי פועל לטובת הקטנת רעשי רוח במהירויות בינוניות וגבוהות ורק קולות נהימת הגלגלים נשמעו מעת לעת בכפוף לאיכות האספלט. לנירו שני מנועים שפועלים יחד: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר והספק של 105 כוחות סוס ומומנט של 14 קג"מ ולצידו מנוע חשמלי בהספק של 43 כוחות סוס ומומנט של 17 קג"מ. התוצאה הסופית המתקבלת היא הספק כולל של 141 כוחות סוס ומומנט של 27 קג"מ שפועל בזכות המנוע החשמלי כבר ב-1,000 סל"ד. 
 
תיבת ההילוכים האוטומאטית מגיעה בטכנולוגיית מצמד כפול בשונה מדגמי ההיבריד הקיימים בארץ עם תיבות הילוכים רגילות. התפקוד של המנוע ותיבת ההילוכים בת 6 מהירויות נחשבים לטובים מאוד, הפעולה חלקה וכך גם התאוצות. העברה למצב "ספורט" תגרום למשיכת הסל"ד וצבירת כוח לטובת עקיפות זריזות ותו לא. צריכת הדלק המוצהרת של הנירו היא 30 ק"מ לליטר אך בחיים האמיתיים התקרבנו ל-20 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת למדי ולא בתנאים עירוניים. נסיעה עירונית במקרה של הנירו לא תקרב אותו יותר מדי לתחנות הדלק והנתון המשוקלל יהיה קרוב ל-20 ק"מ לליטר (בכפוף לסגנון הנהיגה שלכם). 
בטיחות רבותיי, בטיחות
אחת הסוגיות המעניינות שהתעוררו במפגש עם אנשי קיה בעת השקת המכונית היא מה חשוב יותר ללקוח הישראלי? האם מערכת מולטימדיה (מקורית או אפטר מרקט) או מערכות בטיחות משופרות? התשובה האמיתית לא ידועה כי לא בוצע סקר או מחקר מדויק בנושא, אבל תחושת הבטן שהתשובה נמצאת בשני המקומות גם יחד. הנהג הישראלי רוצה חוויה בעת הנסיעה ולשם כך הוא משתמש במסך תצוגה גדול ועליו מערכות הבידור והניווט, אולם בנירו אין מסך שכזה אבל מה שיש במכונית הן שפע של מערכות בטיחות מתקדמות שרובן ככולן הגיעו מהספורטאז' ובכוחן למנוע תאונות, לבלום בעת חירום, להתריע ולשמור על חיי הולכי רגל. 
בנוסף, מטרתה לאפשר למכונית עצמה להתנהל באופן חצי אוטונומי נסיעה בכבישים עם מערכת שמירה מפני סטייה מנתיב, בקרת שיוט חכמה ובלימה אוטומטית בחירום. כל אלה באמת מעניקים לנירו ערך מיוחד וחשוב ובקיה באמת מאמינים כי בכוחם לשנות את תפיסת עולם הנהיגה אצל הלקוחות שלהם וללמד אותם כי החשיבות והערך של מערכות הבטיחות האקטיביות יחד עם שבע כריות אוויר, אזורי קריסה במקרה תאונה ושלדה קשיחה הם רבים לאין שיעור ממסך מגע צבעוני שמראה את פרצופו של הזמר שמתנגן ברקע בעת הנסיעה. יחד עם זאת נציין כי המכונית לא כוללת חיישני חניה קדמיים וחבל. 
סיכום: פריצת דרך בשוק הרכב 
קיה נירו היא המכונית ההיברידית הראשונה בעולם הג'יפונים בישראל, דגם אוטומטי עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים שמנסה לספק הנאות מכל העולמות. במידה רבה הנירו מצליחה לעשות את זה אך מחירה של המכונית מאתגר את היבואנית ומעניין לראות מה תהיה תגובת הלקוחות בישראל והאם אנחנו נחבק את הרעיון הירוק, החסכוני, הבטיחותי והאופנתי במחיר יקר יותר ממכונית משפחתית. ימים יגידו. 
 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם