סגור

תערוכת מילאנו: עולם האופנועים נמצא בטירוף

תערוכת EICMA 2016 הייתה העשירה ביותר מעולם והוצגו בה עשרות דגמים חדשים; תקופה מצוינת להיות אופנוען

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 14.11.2016

(צילום: יצרן)

 
חודש אחרי תערוכת קלן, שבה הכרזנו שעולם האופנועים נמצא בתקופת רנסנס, הגיעה תערוכת האופנועים השנתית של מילאנו – EICMA, ועלתה על כל הציפיות. תערוכה כל כך עשירה שבה הוצגו כל כך הרבה דגמים מכל הסגמנטים – אנחנו לא זוכרים. התערוכה הזו מעידה על שוק האופנועים העולמי, שלא רק שיצא מהמשבר העמוק של 2009-2012, אלא מגיע לשיאים חדשים של עושר ושל מגוון, בכל סגמנט שלא תרצו.
 
התערוכה הזו הציגה גם טרנדים חדשים, למשל הבייבי-אדוונצ'רים – אופנועי אדוונצ'ר בנפחים קטנים של 250-300 סמ"ק. סוזוקי הציגה ויסטרום 250, קוואסאקי הציגה ורסיס X300 עם מנוע הטווין המקבילי של הנינג'ה 300, ב.מ.וו הציגה את ה-G310GS, והונדה הציגה את ה-CRF250 ראלי על בסיס גרסת ה-L. כל ארבע המכונות האלה הולידו כאמור קטגוריה חדשה של אדוונצ'רים עירוניים, קטנים, זולים ויעילים, ולדעתנו בעתיד נראה עוד כלים בסגמנט הצעיר הזה.
 
את התערוכה פתחה באופן מסורתי דוקאטי, במסיבת עיתונאים מושקעת במיוחד שבה הציגה מספר רב של דגמים. החשובים בהם הם המונסטר 797 מקורר האוויר, שאמור להנגיש מחדש את סדרת המונסטרים גם לקהל שהממון אינו בכיסו, ובמקביל מונסטר 939 חדש מקורר נוזל. היה גם מולטיסטראדה 939 – אדוונצ'ר כביש שהוא גרסה מוקטנת ל-1200 היוקרתי, והוצגו גם צמד סקרמבלרים – האחד קפה רייסר והשני גרסת אנדורו מגניבה.
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
הונדה מצידה הציגה את קטנוע האדוונצ'ר שלה, ה-X-ADV, עם מנוע 750 סמ"ק וגיר אוטומטי רובוטי כפול מצמדים. היו גם גרסאות משודרכות ל-CB650F ו-CBR650F, צמד כרטיסי הכניסה של הונדה לאופנועים הגדולים, וגולת הכותרת מבחינת הונדה היא ה-CBR1000RR בגרסה הסדרתית שלו, שמגיע השנה עם שפע אלקטרוניקה ומיישר קו עם המתחרים היפנים והאירופאים בקטגוריית הסופרספורט 1,000 סמ"ק.
 
ימאהה חשפה את כוכב התערוכה מבחינת הקהל הישראלי – הטימקס 530 החדש, שמגיע השנה ב-3 גרסאות: רגילה, SX ספורט, ו-DX תיור, הנבדלות זו מזו באבזור. כל הטימקסים מקבלים השנה שלדה חדשה, מתלים חדשים, וגם מערכת ניהול חדשה בעלת בקרת החלקה כסטנדרט. כ-600 טימקסים מוכרים בשנה בישראל, ועם הרחבת הליין צפוי שימכרו אפילו יותר. פרט לטימקס חשפה ימאהה גרסת אבארת' יפהפייה של ה-XSR900 – אופנוע הרטרו שלה הבנוי על בסיס MT-09, וכן קונספט מעניין של טנרה 700 – אופנוע אדוונצ'ר בינוני עם מנוע הטווין המקבילי של ה-MT-07.
 
ב.מ.וו חשפה 9 דגמים, חלקם חדשים וחלקם מחודשים. החשובים ביניהם הם ה-R1200GS האייקוני, שמקבל מתיחת פנים, שיפורים מכאניים ותוספת אלקטרוניקה, ומגיע השנה בשתי גרסאות אבזור נוספות – ראלי לשטח ואקסקלוסיב לכביש. ב.מ.וו הציגה גם את ספינת התיור הגדולה שלה בעלת המנוע הטורי עם 6 צילינדרים – ה-K1600GTL – כשהשנה הוא מקבל מתיחת פנים ומספר שיפורים, וגם סדרת ה-800 של הבווארים זוכה למספר עדכונים.
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
סוזוקי הציגה מספר אופנועים, ביניהם GSX-S125 קטן לצעירים, וכאמור את הוויסטרום 250 החשוב. קוואסאקי, היפנית הרביעית בגודלה, הציגה צמד נייקדים חדשים מסדרת Z – בנפחים 650 ו-900 סמ"ק.
 
מה עוד רלוונטי עבורנו? ובכן, אפריליה חוזרת לעניינים והציגה צמד דגמים מחודשים היושבים על פלטפורמה זהה – הדורסודורו (היפרמוטו) והשיבר (נייקד), כשהשנה מנוע הווי-טווין שלהם גדל מ-750 ל-900 סמ"ק. שני הכלים הללו מקבלים גם שיפורי אלקטרוניקה, שתמיד הייתה מתקדמת באפריליה, וכן מתיחת פנים עיצובית.
 
ק.ט.מ הציגה גרסה חדשה לדיוק 390 הפופולרי, כשהוא יפה מתמיד ונשען על עיצובו של האח הגדול – הדיוק 1290 שמפיק 173 כ"ס, וזה האחרון קיבל מתיחת פנים ועוד כמה שיפורי מכאניקה ואלקטרוניקה. ק.ט.מ גם הציגה דיוק 790 עם מנוע טווין מקבילי, לראשונה מק.ט.מ, אולם זה האחרון הוצג כקונספט בלבד ויעבור לייצור סדרתי רק בשנה הבאה.
 
הוסקוורנה, שהיא מותג של ק.ט.מ, הציגה צמד גרסאות רטרו מודרני עתידני שעושות שימוש בפלטפורמת הדיוק 390, אבל עם עיצוב סופר-מיוחד. ה-VITPILEN וה-SVARTPILEN (חץ לבן וחץ שחור בשוודית) יגיעו לייצור כבר בקיץ הקרוב, וכמובן שיגיעו גם לארץ.
 
כדי לא להאריך יתר על המידה הבאנו לפה רק את הדגמים החשובים. יש עוד עשרות דגמים – של יצרניות גדולות וקטנות, חשובים יותר או פחות, והשפע הזה מוכיח את מה שכתבנו בהתחלה – עולם האופנועים בטירוף. תקופה מדהימה להיות אופנוען.
 
http://fullgaz.co.il/
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מתלבט? לא מוצא את עצמך? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם